LidéVěda a technika
Facebook je modrý, protože Mark Zuckerberg trpí barvoslepostí na červenou a zelenou
Líbí se vám barva Facebooku? Může za ní barvoslepost zakladatele
Modrá je dobrá a k Facebooku dnes jeho příjemný modrý design tak nějak patří. Za modrou barvu ale nemohl chytrý designér, ale jen oční vada Marka Zuckerberga, který Facebook založil. Trpí totiž barvoslepostí na zelenou i červenou barvu. Jedinou barvu, u které vidí celé spektrum, je právě modrá, takže i Facebook je převážně modrý.
Je otázka, jak by Facebook uspěl, kdyby jeho dominantní barva byla třeba zelená, na druhou stranu je pravda, že za úspěchem stály hlavně funkce a propojování lidí z celého světa. Třeba bychom si na jinou barvu časem zvykli, ale snad se to nikdy nestane. Zelený nebo červený Facebook by prostě nebylo to samé.