Vynálezce vyskakovacích reklam se omluvil za vytvoření nejotravnějšího druhu reklamy na internetu
Většina obsahu internetu je zdarma, ale pořád to něco stojí
I když se nám to zrovna nemusí líbit, tak reklama je důvod, proč může být většina webů na internetu úplně zdarma. Reklama vydělává webům peníze na další provoz, takže je to holt něco, co je potřeba občas překousnout. Některé druhy reklamy jsou ale opravdu extrémně otravné a nejraději bychom je z internetu vymazali, zadupali, spálili a zapomněli na ně. Ano, řeč je o pop-up reklamách, tedy vyskakovacích oknech, které zásadním způsobem překryjí obsah stránky a je potřeba je zavřít, abychom mohli web používat, pokud ho tedy rovnou nezavřeme.
Vynálezce vyskakovacích oken, Ethan Zuckerman, se dokonce za své dílo omluvil, přestože si nedával za cíl ovládnout reklamní prostor internetových stránek. Původně byla reklama součástí webových stránek, takže to mohlo vypadat, že obsah reklamy a obsah článku spolu souvisí, nebo že si třeba společnost objevující se v reklamě článek zaplatila. Zuckerman se s tímto setkal u svého webu ve chvíli, kdy se reklama na velkou automobilovou společnost objevila ve článku zabývajícím se tvrdými sexuálními praktikami, což se samozřejmě automobilce nelíbilo.
Zuckerman se proto pokusil přijít s takovou formou reklamy, které by nenaznačovaly vztah mezi reklamou a obsahem. No a takto vlastně nechtěně vytvořil vyskakovací okna, která přesně toto splňují. Záměr byl možná dobrý, ale kdybychom se vyskakovacích oken zbavili, asi by to nikoho na světě nemrzelo.